Yine Yeni Yıl  

Posted by Asuman Yelen

 
 
 
 
 



Perdeleri açınca içeri dolan güneşle, camından süzülen yağmur damlalarıyla, en çok da,

 gece boyunca sessizce konuşlanıp sabah karşılaşınca şaşırdığımız, belki sevindiğimiz

yukarıdaki beyazlıkla 20 yıla yakın bir zamandır aynı pencereden girdi yeni yıl evime.

Çok kalabalık, bir kaç kişi, yalnız, eğlenerek, hüzünlenerek, keyifle, acıyla, kanıksayarak,

umutla, umutsuzlukla karşıladık bu rutin çaresiz misafiri. Sessizce uğurladık sonra.


Ben kendi adıma, bu son 1-2 gün içinde kendimle ilgilenmeyi alışkanlık haline getirdim.

Öyle bildik bir "iç hesaplaşma", "muhasebe yapma" hele hele "yaşadıklarımdan ders çıkarma"

gibi telaşlardan (hepsini çaresizce deneyip bir işe yaramadığını da gördükten sonra) çok

farklı, bir içe dönme, duyguları gözden geçirme, yumuşacık bir kendini yoklama hali,

sadeleşme, bedenle ruhu ipin ucu kaçmadan barıştırma, ruhu olgunluğa ulaştırma, bedene

de yıllardır gösterdiğim ihmalin telafisi konusunda kendimi sorgulama durumu. Bu çok önemli.

Bedeli fena ödeniyor çünkü.


Arkamdaki televizyonda, yürek titreten, aile, sevgi, saygı, birlik- beraberlik çağrıştıran

sloganlarla ürünler pazarlanıyor. Yılbaşı için bangır bangır eğlenceli seçenekler sunuluyor.

Burçlar...Falllar...Astrologlar...

Birdenbire soğuyan havanın ve sevdiklerimin yüreğimde bıraktığı sevmediğim izlerin

(bir elektrikli süpürge reklamından mülhem) etkisiyle iliklerime kadar üşüyorum.

Sonra  çok değil iki gün önce sıcacık güneşin altında gülümseyerek uyuklayan, keyifle

kuyruklarını sallayarak oynaşan dostlar geliyor aklıma.

Buz kesiliyorum.

Ne giden yıl umurumda, ne de gelecek olan.



























This entry was posted on 30.12.2014 at Salı, Aralık 30, 2014 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

20 yorum

Adsız  

Canım Asuman ablacım çok güzel aktarmışsın duygularını.Katılıyorum kesinlikle.can dostlarımız umarım hak ettikleri gibi yaşarlar.Soğuk havalar ve bir çok olumsuz koşullar maalesef ve maalesef yaşamlarını olumsuz etkiliyor.Umudumuz hiç eksik olmasın.Ailenle birlikte sağlıklı,mutlu,huzurlu günler diliyorum.Her şey gönlünce olsun.

30 Aralık 2014 22:53

benden de aynısı asuman abla,yine de mutlu yıllar..sevgiyle.

30 Aralık 2014 23:36

Çok teşekkür ederim Sanem' cim. Yeni yılda tüm dileklerinin gerçekleşmesini diliyorum.

30 Aralık 2014 23:50

Yine de mutlu yıllar Tolga' cım.
Teşekkürler, sevgiler..

30 Aralık 2014 23:52

Asuman ablacığım.. ne güzel yorumlamışsın.. gideni, içinde var olunan an'ları ve gelecek olanı!.. iklimler gibi ruhlarımız da bir ısınıyor, bir üşüyor.. şaşırıyor, şaşırtıyor...türlü hallere büründürüyor bizleri.. ama yine de içinde her daim iyiliklerin olduğu bir yıl diliyorum..

Güzel bir yıl temennisi ile ve en içten sevgilerimle...

31 Aralık 2014 09:48

tüm güzellikler seninle olsun yeni yılda
öpücükler

31 Aralık 2014 10:05

Asucum yine de bir umut işte (işin esası kendimizi kandırıyoruz ya), onu da yapmasak çekip gitmek lazım bu dünyadan. Ben her şeyden önce sağlık diliyorum canım gerisi hallolur, bir de ülkeye huzur, dünyaya barış...

31 Aralık 2014 10:12

Her şeye rağmen, size, ailenize ve sevdiklerinize sağlıklı, huzurlu mutlu, güzel bir yıl dilerim.

Sevgiler

31 Aralık 2014 12:12

Yeni yılin sende çok güzel izler bırakan bir yıl olmasını diliyorum Asumancım. Sevgiler...

31 Aralık 2014 12:17

Sevgili Esin,
Keşke dileklerle gerçekler arasındaki engeller böyle çığ gibi büyümese, umutlar boşa çıkmasa diyorum. Biliyorum ki buna çok ihtiyacımız var.
Ama bazen inancı diri tutmak güçleşiyor tıpkı şimdi bende olduğu gibi.
Ben de, ama yine de...diye başlıyor ve senin, eşin, sevdiklerin ve tüm insanlık için
yeni yılda güzellikler diliyorum.
Sevgiler...

31 Aralık 2014 12:30

Mavianne, çok teşekkür ediyor, sana ve ailene mutlu huzurlu bir yıl diliyorum.

31 Aralık 2014 12:35

Leylak' cım, sana ve ailene yeni yılda sağlık, huzur, mutluluk diliyorum. Her şey gönlünce olsun.

31 Aralık 2014 12:41

Çok teşekkür ederim Mehmet Bey.
Ben de sizin ve ailenizin yeni yılını kutluyor, güzellikler diliyorum.

31 Aralık 2014 12:46

Bunu ben de çok istiyorum Mihriban' cım. Hepimiz için.
Sevgiler...

31 Aralık 2014 13:22

Merhaba can dostum ,her geçen yıl bir öncekini aratıyor.Hep daha iyi dileklerde bulunuyoruz ama çok daha kötüye gidişler gördüklerimiz...Umut yine iyi ve güzelden yana .nice sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum sevdiklerin ve seni sevenlerle.Çokca sevgi ve selamlar.

31 Aralık 2014 20:05

Çok teşekkür ederim Arzu' cuğum.
Senin de yılın güzelliklerle dolsun...

Dostluk ve sevgiyle...

1 Ocak 2015 00:47

Benim de arkadaşım, ne giden yıl umurumda ne de yeni gelen. Yine çok güzel bir yaz, hem titreten, hem üşüten, hem de kaleminin sıcaklığı bulunan.
iyi yıllarımız olsun gülüm.

7 Ocak 2015 20:43

Yaşlar ilerleyip sağlıklar da bozulunca her şeyle birlikte yeni yıl kavramı da önemini kaybediyor galiba Nur' cum. Bu havadan acilen çıkmamız gerek galiba :))

Hepimize sağlıklı huzurlu keyifli bir yıl diliyorum canım arkadaşım.

8 Ocak 2015 11:26

İyi yıllar diliyorum..aydınlık günleriniz eksilmesin pencerenizden..

3 Mart 2015 12:56

Çok teşekkürler Bilge' cim. Yeni yıl hepimize güzellikler getirsin.

Sevgiler..

5 Mart 2015 14:51

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin