2011 e doğru  

Posted by Asuman Yelen

Tekrar yeni yıl havasına girmeğe ne dersiniz :))

Kafam çalışmadı. Kopyaladım ama yanlış ne yaptıysam renksiz çıktı. Her neyse bu haliyle de olsa, şu bir önceki kasvetli posttan kurtardı ya bizi...
Geçmişin en güzel yanı da hiç değişmemesi. Dolayısıyla geçen seneki post güncelliğini kaybetmemiş oluyor sanırım. Saçma bir cümle ama eminim anlamışsınızdır...


G E Ç M İ Ş T E N B İ R Y A P R A K





1956 yılında dünyada ve yurdumuzda neler olup bitmiş ilginizi çeker mi dostlar?
Ben hazırlarken çok eğlendim doğrusu.....







Fransa, Fas' ı serbest bırakmış.












Makarios, tutuklanarak Seychelle Adalarına sürülmüş.













İsrail 3 koldan Mısır topraklarına girmiş.


Ardından Birleşmiş Milletler Mısır' a girip İngiliz, Fransız ve İsrail ordularını püskürtmüş.




Cumhuriyetçi Eisenhower, rakibi demokrat adayı 9 milyon oy farkıyla ezerek ABD cumhurbaşkanı olmuş.



16. olimpiyat oyunlarında Türk serbest güreşçi "Mustafa Dağıstanlı" ve "Hamit Kaplan," Greko Romende "Mithat Bayrak" şampiyon olmuş.

















Güzeller güzeli Grace Kelly, Monako Prensi Rainier ile evlenmiş.


















Birleşmiş Milletler Genel SekreteriHammarskjold, İsrail ' le Arap ülkeleri arasında uzlaşma sağlamak için Ortadoğuya gitmiş.


İtalyan Transatlantiği Andrea Doria,
New York istikametinde giderken batmış. Kaza anında dans salonunda "Arrivederçi Roma" çalıyormuş.
(Bu bana çok dokundu)
















Marilyn Monroe aniden Arthur Miller' le evlendiğini açıklamış.

























Reşat Nuri Güntekin ve Ercüment Ekrem Talu ölmüş.



























Elizabeth Taylor Michael Wilding' den ayrılıp, sonradan evleneceği Michael Todd' la flört etmeğe başlamış.





















Bizim evde ve bütün evlerde margarin olarak sadece "Vita" kullanılırmış.
























Martine Carol, eşi ile çıktığı dünya turu vesilesiyle İstanbul' a uğramış.

Bu resmi özellikle sona bıraktım. O yılların İstanbul' una dikkat çekmek istedim. Ben tanıyamadım doğrusu. Beşiktaş mı acaba diyorum.













Kaynak: Görüldüğü üzere çok eskilerden bir Hayat Mecmuası.
This entry was posted on 25 12 2009 at Cuma, Aralık 25, 2009 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

This entry was posted on 13.12.2010 at Pazartesi, Aralık 13, 2010 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

20 yorum

1956 Yılında 9 yaşındaydım ve bu haberlerin hepsini dün gibi hatırlıyorum.Bir de Süreyya ile Şahın aşkı vardı hiç unutmadığım.Vita ise tadı hala damağımda. sevgilerimle.

13 Aralık 2010 09:21

Süreyya ile Şah, bir de Mısır sosyetesi Fevziye filan annemin adeta dizi filmi gibi izlediği şeylerdi. Vita'nın damağa yapışan tadını beun de hiç unutmadum Sufi' cimi
Güzel haftalar, sevgiler...

13 Aralık 2010 10:29

doğumumdan 17 yıl evveli...
annem ilkokul çağında bir çocuk, rahmetli babam ise bıyıkları yeni yeni terleyen bir ergenmiş henüz o yıllarda. fotoğrafların arasına onlarınkini de yerleştirdim zihnimde :)
Sevgilerimle...

13 Aralık 2010 11:21

Sevgi Gibi,
Ben o tarihlerde 4-5 yaşındaydım :(((
Geçen sene bu postu hazırlarken çok zevk almıştım. (24 Aralık.)
Sevgiler...
Mutlu bir hafta diliyorum...

13 Aralık 2010 11:31

Hazırlamak şöyle dursun okumak bile çok keyifli oldu. Özellikle Grace Kelly gözümde hep farklı olmuştur. Hayran olmamak elde mi bu kadına? Çok güzel çook...

13 Aralık 2010 16:11

Bizim evde de Vita kullanılırdı. Hatırlıyorum şimdiki margarinlere benzemezdi. Pürüzlü katı bir yağ gibiydi. İsınınca erirdi. Ne zararlı aslında. Şimdi fastfood yiyeceklerde kızartmalarda buna benzer bir yağ kullanılıyormuş. Biz nasıl yedik. Şimdi olsa asla yemezdik.

13 Aralık 2010 16:49

Ben o zaman daha doğmamıştım ama bunların hepsini neredeyse biliyorum, çünkü dedemin Hayat mecmuası arşivi vardı. Onları bütün çocukluğum boyunca okudum..

Harika bir derleme olmuş Asuman hanım.. Ellerinize sağlık :)

13 Aralık 2010 17:53

bugünleri nası yazıcaz bakalım..

13 Aralık 2010 22:43

Ara sıra böyle postlar yapmak çok güzel oluyor Asuman'cım.
Çok zevk aldım ve ilk yazdığında da çok zevk almıştım. Beşiktaş'ta mutabıkız değil mi?

14 Aralık 2010 02:08

Beğendiğine çok sevindim Buğday' cım.
Sevgiler...

14 Aralık 2010 02:08

Vita tuzlu bir yağdı ve sanki damakta yapışıp kalırmış gibi bir his bırakırdı Defne' cim. Gerçekten yemeklerde hep margarin kullanılırdı.
"Doğru beslenme" kavramı böyle yaygınlaşmamıştı.

14 Aralık 2010 02:13

1956 benim de çok hatırladığım bir yıl değil ama 58 den sonrası çok net Müge' cim. Süreyya sonrasında Farah Diba, Mısır kraliyet ailesi kadınları annem ve dostlerının takibi altındaydı. Ben de Grace Kelly' nin kızlarının bebekliğini oğlunun doğumunu hatırlıyorum.

14 Aralık 2010 02:20

Benim yaşıma gelince göreceksin Şeniz' cim. Yazmak çok hoş. Her yaşadığımı ve hissettiğimi bire bir yazdığım için geriye dönüp okuyunca bir başkası benim hayatımı kaleme almış hissine kapılıyorum. Tüm bunları unutacağımı düşünüyorum ve bu yüzden de anılarımı daha çok yazıyorum.

14 Aralık 2010 02:27

Doğru ya geçen sene her ikimiz de Beşiktaş' a benzetmiştik.
Aynen devam...

14 Aralık 2010 02:44

Bakiyorumda aradan 54 yil gecmis ama bazi seyler hep ayni kalmis.
Israil yine hep bir yerlere saldiriyor!
Türkiye olimpiyatlarda hala güreste varligini gösterebiliyor.Halteride ekledik baskada yok galiba.
Magazin haberlerindeyse Grace Kelly´in yerini yillardir kizlari aldi:)
Türkiye´deki dergilerde pek yer bulmuyorlar galiba ama burda hala her hafta gündemdeler.
Yani devran dönüyor zaman geciyor ama özde degisen pekte bir sey olmuyor galiba:)

Asum öpüyorum seni

14 Aralık 2010 16:19

Belki de böylesi daha iyi Sünter' cim. Böylece biz de hiç yaşlanmamış gibi hissedebiliriz.Ne hoş...

Ben de seni öpüyorum canım...

14 Aralık 2010 17:21

Mim'iniz var alabilir misiniz?
Dostlukla..

16 Aralık 2010 17:43

Ne güzelmis eski günler. Sevgiler...

16 Aralık 2010 18:08

Gerçekten güzeldiler.
Teşekkürler Nesrin Hn.
Sevgiler...

16 Aralık 2010 19:51

Aslan Bey,
Bloguma sadece mim için uğradığınız nasıl da belli...:))) :(((

(Bakınız 30Kasım. Eşyalar ve anılar...)

16 Aralık 2010 20:13

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin