Tagore' dan  

Posted by Asuman Yelen in ,




Hayatım taze iken bir çiçek gibi idi. Öyle bir çiçek ki, katmerliliğinden, bir veya iki yaprak düşse de bahar rüzgarı kapısına gelip dilendiği zaman bu kaybı asla duymaz.












Şimdi, gençliğinin sonunda, hayatım, idare edecek hiç bir şeyi olm
ayan, ve bütün tatlılık yüküyle kendisini tamamiyle teslim etmeyi bekleyen bir meyva gibidir.










Gecem, keder yatağında geçti, ve gözlerim yorgundur. Sıkıntılı kalbim, kalabalık neşelerle dolu olan sabahla buluşmaya henüz hazırlanmış değildir.

Bu çıplak geceye bir örtü çek, ve bu göz kamaştıran parıltıyı ve hayat raksını bir tarafa işaret ederek yanımdan uzaklaştır.

Senin naz
ik karanlık manton beni katlarının içine alsın, ve bir müddet dünyanın baskısından acılarımı korusun.




R.TAGORE
Yazarın Meyva Zamanı isimli eserinden alınmıştır.
Çeviri : İbrahim HOYİ



This entry was posted on 19.03.2010 at Cuma, Mart 19, 2010 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

Tagore'dan alıntın çok güzeldi sevgili Asuman.
"Şimdi, gençliğinin sonunda, hayatım, idare edecek hiç bir şeyi olmayan, ve bütün tatlılık yüküyle kendisini tamamiyle teslim etmeyi bekleyen bir meyva gibidir."
Çok çok güzeldi...
sevgiler

19 Mart 2010 17:23

Dalgaları Aşmak,
Buraya Tagore' den birşeyler yazmak çok hoşuma gidiyor. Ara ara yapıyorum bunu. Beğendiğinize sevindim.
Güzel bir hafta sonu diliyorum...

19 Mart 2010 18:30

"Senin nazik karanlık manton beni katlarının içine alsın, ve bir müddet dünyanın baskısından acılarımı korusun."
Ne güzel, sonun dinlencesini ne güzel dile getirmiş dimi Asumancım.
Teşekkürler bu paylaşım için canım.
Merhaba ve iyi geceler...

20 Mart 2010 01:20

Arkadaşın boşuna deli olmuyor bu şair için Nur' cum. Bir gün Tagore' ın ona bu naif satırları yazdıran yaşam öyküsünden bahsetmeyi de
düşünüyorum. Ve nedense onu herkes sevsin istiyorum.
Teşekkür ederim canım. Sana da iyi geceler...

20 Mart 2010 02:06

Tagore ne kadar doğru söylemiş. ve biz sıradıyla yaşıyoruz hepsini .
Sevgilerimle..

21 Mart 2010 09:12

Özlem Hn. Hoş geldiniz,
Çoğunlukla insana sevgi ve ümit veren Tagore, öyle sert bir yaşam sürdürmüş ki naif bir şekilde zaman zaman bu yılgınlığı da sergiliyor dizelerinde...
Sevgilerimle...

21 Mart 2010 13:00

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin