Giden yıllara ve gelen yıla dair (7)  

Posted by Asuman Yelen in , , , ,




Çok anlamlı bir hediye




30 Aralık. Bir Çarşamba öğleden sonrası. Odamın içi perdelerini sonuna kadar çektiğim geniş penceremden içeri dolan güneşin ışıklarıyla sımsıcak. Bu yazıyı yazmakta olduğum şu anda, bir yandan da dinlediğim türkünün nağmeleriyle yüreğim sımsıcak. Hacer Buluş kendine has gırtlak nağmeleriyle türküsünü okuyor.

"Süt içtim dilim yandı (amanın amanın)

Döküldü kilim yandı (yar sana hayranım)


Ben kilimde değilem (amanın amanın)

Bahçemde gülüm yandı (kız sana kurbanım)"


Yüreğim sımsıcak. Tebessümüm sımsıcak. Gözümden akan yaşlar sımsıcak. Beynime üşüşen anılar sımsıcak.

Sokaktan, oyundan dönüyoruz nefes nefese. Taş avlularda ayak seslerimiz. Mutfaktan gelen mis gibi yemek kokusu. Annemin rutin telaşı. Mutfakla holdeki tahta masa arasında bileziklerini şıkırdatarak terliklerini tıkırdatarak ve genellikle türküsünü söyleyerek koşturuyor. Hacer Buluş' tan söylüyor çoğu zaman. Gırtlakları birbirine çok benziyor çünkü. Bazen bilmeden bazen de bilerek ve abartarak onu taklit ediyor.

"Çömüdümü dümü çömüdüm yar

Derdimden çürüdüm yar"

Birazdan babam gelecek, öğlen yemeği yiyeceğiz hep birlikte. Önce babam pijamasının altını giyecek, pantalonunu kırışmasın diye dikkatle tahta sandalyenin arkasına asacak, neşeyle yenen yemekten sonra, ya koltukta oturup gazetesini okuyacak ya da sedire uzanıp biraz kestirecek.
Saat birbuçuğa doğru birlikte tekrar çıkıp gideceğiz evden. Babam işine, bizler kaldığımız yerden devam etmek üzere, sokağa, oyuna.

Annem arkamızdan, yine bileziklerini şıkırdatarak, terliklerini tıkırdatarak önce masayı toplayacak sonra bulaşıkları yıkıyacak. Dudağında türküsüyle.

"Gel gel gubalak

Dön dön şıbalak


Şibalak şıbalak vay..."



Kimse gücenmesin bu yılbaşı, en güzel hediyeyi bana TRT Müzik Dairesi Başkanlığı verdi.
Artık sesini duyamıyacağımı sandığım bir türkücünün türkülerini çocukluk anılarımla harmanlayıp bir şekilde bana ulaştırdı. Beni çok mutlu etti.

Sanırım bu sene yeni yıla çok mutlu gireceğim. Güzel işaretler alıyorum dört bir yandan.


Hep sevgiyle kalalım....

This entry was posted on 30.12.2009 at Çarşamba, Aralık 30, 2009 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

19 yorum

umarım tüm yılınız hissettiğiniz gibi mutlu geçer :)

30 Aralık 2009 15:43

Çok teşekkür ederim Fulya' cım...
Ben de senin o güzel yüreğinin daima mutlulukla çarpmasını diliyorum.
Sevgiyle öpüyorum seni yavrum...

30 Aralık 2009 16:42

Umutsuzlukların,bilinmezliklerin,
karamsarlıkların,şüphelerin son bulduğu,layik olduğumuz ruhsal ve toplumsal barışı,başımız dik,utanmadan,gururla ,huzurla sevgiyle,kardeşlikle yaşabileceğimiz bir dünyanın bireyleri olma özlemi ve yeni yılda bütün bu umutların gerçeğe dönüşmesi dileği ile yeni yılın size ve sevdiklerinize sağlık ,başarı ve mutluluklar getirmesini dilerim.

Sevgi ve dostlukla...

(aşağıda Selda Alkor'un ilk filmi
'Senede bir gün''ve şarkısını yıllar geçsede unutmadım,sağolun!)

30 Aralık 2009 18:10

Sayın Asuman Yelen,
Muazzez Türüngü unutmuş olamazsını değil mi?:-)) Hacer Buluş gibi o da bir çınar dı sanat müziğinde.
2010 yılının hislerinize rehber olmasını diliyor ve sağlık, huzur ve mutluluk dileklerimle nice nice yıllar temenni ediyorum.
Saygılarımla

30 Aralık 2009 18:14

Aslan Bey,

Umutlarınız, özlemleriniz ve dileklerinize aynen katılıyor, ben de size, ailenize ve tüm sevdiklerinize sağlık ve esenlik diliyorum.
Hep sevgiyle kalın...

30 Aralık 2009 18:40

Sayın Haykırış,
Muazzez Türüng Hacer Buluş' tan sanki biraz daha yeni gibi. Belki de yanlış biliyorum. Tabii ki onu da tanıyor ve seviyorum.
Yeni yılda ben de size, eşinize ve tüm sevdiklerinize başta sağlık olmak üzere tüm güzellikleri diliyorum.
Sevgilerimle...

30 Aralık 2009 18:46

"Ak çalının dibinde fındıga bak fındıga
Sevdigim gelin olmuş hele sandıga bak sandıga
Ak çalının dibinde kavaga bak kavaga
Sevdigim gelin olmuş hele duvaga bak duvaga"

Bunu da bilir misin Asu, bu da bir Hacer Buluş türküsüdür. Nereye gitti o güzel türküler acaba, onları seven ve söyleyen güzel insanlarla birlikte yokoldular galiba.
Dilerim aldığın işaretler doğru çıkar ve yeni yılın çok güzel geçer, sevgiler canım...

30 Aralık 2009 19:21

Yavaş yavaş çıkıyorlar su yüzüne Leylak' cım. Alışveriş möerkezinde CD nin üzerinde Hacer Buluş yazısını görünce gözlerime inanamadım. TRT Arşiv servisi radyo programlarından hazırlıyormuş. Tam 21 türkü var içinde. Ama seninki yok. Kayıt temiz. Ses güzel.Umarım ölmeden bir Müzehher de alırım elime.

İşaretler dediğim tüm bu küçük hoşluklar, art niyetsiz, hesapsız dostluklar, blog, o dergiye yazma ihtimali gibi şeyler. Artık başka ne beklenir ki hayattan.
Ben de senin için tüm güzellikleri diliyorum arkadaşım.

30 Aralık 2009 20:13
Adsız  

2010,tüm hayallerinin gerçekleştiği,sağlık ve huzur dolu bir yıl olsun.Sevgilerimle...

30 Aralık 2009 23:06

Çok teşekkür ederim Emin Bey.
Ben de size, ailenizle ve tüm sevdiklerinizle sağlıklı, huzurlu mutlu bir yeni yıl diliyorum.
Her şey gönlünüzce olsun, hep sevgiyle kalın...

30 Aralık 2009 23:17

Sayın Asuman Yelen,
İzninizle bir kaç ilavede bulunacağım,
Muazzez Türüng 1923 yılında doğmuş ve 1997 yılında TRT'den emekli olmuştur.
Hacer Buluş 1926 yılında doğmuş. ve 1980 tarihinde TRT'den emekli olmuştur.
Bu bilgilerden hareketle sizin dediğiniz gibi Muazzez Türüng daha yeni.
Çocukluğumuzu Türkülerini dinlemekle geçirdiğimiz ender sanatçılarımızdandırlar.
Paylaşımınız gerçekten bilgi hazinesi niteliğinde çok yararlı bir yazı olmuş kutluyorum.
Saygılarımla

30 Aralık 2009 23:59

Tüm sevdiklerinle birlikte, mutlu sağlıklı nice yıllar geçirmeni dilerim.

Sevgiler

31 Aralık 2009 00:10

Haykırış,
Türüng, daha yaşlı olmasına karşın, daha uzun kaldığı için Hacer Buluş kadar mazi değil bizler için.
Çok haklısınız, her ikisi de çok değerli sanatçılar.
Yazım için sarfettiğiniz güzel sözlere tekrar çok teşekkür ediyorum.
Sevgiyle kalın...

31 Aralık 2009 00:47

Saat 00,49. Youtubden buldum ve dinliyorum şu anda Hacer Buluş'u.
Kirpiklerin ok ok eyle diyor.
Sayende bir sanatçımızı tanımış oldum.
Ben de yeni yılını kutluyorum, sağlık,neşe mutluluk ve huzur getirsin diliyorum.

31 Aralık 2009 00:49

Çınar çok teşekkür ederim.

Ben de sana değerli ailenle birlikte yeni yılda ve tüm yaşantında sonsuz güzellikler dilerim.

Hep sevgiyle kal...

31 Aralık 2009 00:50

Şeniz, bu yaptığınla beni ne kadar mutlu ettin anlatamam.
Hacer Buluş benim çocukluğumun sanatçısı ve bu yüzden özel olarak değerli.
Ama diğer yandan dinledin ne temiz bir ses, ne yalın bir tarz. Ne garip gırtlak nağmeleri, ne tuhaf kaydırma çabası. TSM da böyleydi eskiden. Düzgün, yalın. Sizlerin de tanımanız çok güzel.
Yeni yıl sana da mutluluk getirir inşallah...

31 Aralık 2009 01:00

Canım arkadaşım,
Beyne kazınmıştır bir resim gibi hiç akıldan çıkmayacak görüntüler.
"Şarkılar seni söyler" gibidir, bir şarkı yada türküyle çıkıverir karşına sonrası gözlerinin önüne düşer bibir.
Sevdiklerinle geçireceğin sağlıklı,mutlu,huzurlu bir yıl dilerim,
Sevgiyle öperim...

31 Aralık 2009 01:27

Bu benim çok hoşuma gider Nur' cum. Bir ezgiyle , bir kokuyla böyle geriye dönüşler. Zaten onlar capcanlıdırlar ve sanki hazır beklerler.
Tekrar ileriye bakalım yine de biz :)
Ben de sana, tüm sevdiklerine sonsuz mutluluk dilerim...Yeni yılda ve tüm yaşamında...

31 Aralık 2009 02:16

Acaba nelereli olduğunu bilen varmı sanatcimizin

23 Ağustos 2018 17:53

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin